درباره من

سعید جعفری هستم. تحصیلات دانشگاهی‌ام، مهندسی کامپیوتر (گرایش نرم‌افزار) در مقطع لیسانس و رشته‌ی MBA در مقطع فوق لیسانس است. هم‌اکنون ساکن فرانسه هستم و بیش از پانزده سال است که در رسانه‌های فارسی‌زبان به عنوان روزنامه‌نگار مستقل و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون همکاری می‌کنم. وب‌سایت‌هایی همچون رادیو زمانه، ایران وایر، تهران ریویو، کیهان لندن، آزادسایبر و اینترنیوز رسانه‌هایی هستند که مقالات و نوشته‌های متعددی را در آن‌ها منتشر کرده‌ام. در ایران به مدت ۴ سال مدرس دروس کامپیوتر در دبیرستان‌های غیرانتفاعی و آموزشگاهها بودم.
از سال ۲۰۱۶ انجمنی فرهنگی با نام «امید» را در فرانسه تاسیس کردم و تلاش می‌کنم که با برگزاری برنامه‌های مختلف با محوریت ایران، سهمی در افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی ایرانیان مقیم فرانسه ایفا کنم. در این انجمن به همراه دوستانم، نزدیک به دویست برنامه‌ی مختلف در پاریس برگزار کرده‌ایم که آرشیو کامل آن از اینجا قابل دسترس است.
من در عین حال بنیان‌گذار و مدیر وب‌سایت ایرانیان فرانسه هستم که اخبار و رویدادهای فرهنگی ایرانیان مقیم فرانسه را پوشش می‌دهد.
تماشای فیلم، پیگیری خبرهای ایران، مطالعه کتاب‌‌های تاریخی و فلسفی و بازی شطرنج و نوازندگی گیتار از علائق و تفریحاتم به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط